۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۴۳

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی:

۳۶ میلیون تردد وسائط نقلیه در محورهای خراسان شمالی ثبت شد

۳۶ میلیون تردد وسائط نقلیه در محورهای خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه بیش از ۳۶ میلیون تردد وسایل نقلیه در ۳۲ محور این استان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی صبح دوشنبه در جلسه کمیسیون حمل و نقل با اشاره به تردد بیش از ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه اظهار کرد: این میزان تردد براساس آمار و اطلاعات دریافتی از دستگاه های ترددشمار نصب شده در محورهای استان به دست آمده است.

وی با بیان این که این میزان تردد در ۳۲ محور خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در هفت ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود سه دهم درصد کاهش داشته است.

سبحانی اظهار داشت: از این میزان تردد ۱۲ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

به گفته وی در این مدت محور بجنورد- شیروان پرترددترین محور استان و مسیر جاجرم- سنخواست کم ترددترین محور این استان بوده است.

سبحانی افزود: در مدت مزبور بیشترین تردد در محورهای خراسان شمالی در ساعات ۱۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ روی داده است.

وی اظهار کرد: در هفت ماهه امسال سرعت متوسط وسايل نقليه عبوری از محورهای خراسان شمالی ۸۰ كيلومتر در ساعت بوده که این میزان سرعت متوسط به نسبت مدت مشابه سال قبل سه درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی مشهد مقدس و سیاحتی شمال کشور قرار گرفته و سالانه افزون بر ۲۰ میلیون مسافر از این مسیر تردد می کنند.

خراسان شمالی بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

کد خبر 2410690

برچسب‌ها